16 грудня 2003 року почав курсувати новий пасажирський потяг №35/36 сполученням Київ-Краків
"Інтерсіті-Експрес"
Епохальна подія відбулася у житті української залізниці. Якраз напередодні свята Миколая,
16.12.03 р., транспортники презентували пасажирам грандіозний подарунок -- новий
пасажирський поїзд "Київ-Краків" (№35/36), який відповідає вимогам стандартів ЄС: класів
"Інтер-Сіті" (у сполученні Україною) і "Євро-Сіті" (як поїзд міжнародного сполучення) та
започаткували принципово новий спосіб перетину поїздом державного кордону між Україною та
Польщею.
Потяг збудували за рекордний термін — майже за півроку. За всіма показниками, він не гірший
від тих, що курсують Європою, а за деякими — навіть кращий. Приміром, порівняно із цим
поїздом, типові паризькі чи берлінські "куше" -- комірки, облаштовані без смаку та комфорту.
Полички для спання значно ширші та вищі. Навіть ремені безпеки припасовані так, що дивним
чином виглядають природно. За потреби підвісні "ліжка" перетворюються на зручні сидіння --
м'які крісла із подушками під голову та поручнями.
Взагалі, купе дуже стильні та комфортні — у кожному вмонтовані шафи із вішаками, мийки з
гарячою та холодною водою, дзеркала, смітники та подекуди міні-холодильники. А деякі
оснащені відеосистемою із DVD-програвачем. Встановилені і телевізори з відеомагнітофонами.
Крім того, пасажири можуть самотужки регулювати температуру та світло (існує 4 режими), а
попросивши у провідника навушники, — обрати одну із 5 радіохвиль. Інструкції скрізь
подаються, як і належить, кількома мовами: польською, російською та німецькою (інколи ще й
французькою).
Майже у кожному вагоні є кухня. А деякі купе обладнані душовими та туалетами. Хоч, звісно, є
й загальні "вагонні" кабінки — звичайні та пристосовані для інвалідів. Останні значно більші
і обладнані спеціальними поручнями. До речі, відходи з унітазів не викидають просто на
колію, як звикле, а збирають у спеціальні баки, які очищають на станціях.
Крім того, що у вагонах працює система відеоохорони, на усіх дверях встановлені електронні
замки, а у купе та навіть в туалетах вмонтовані кнопки-виклики провідника. А щоб постійно
контролювати рух потяга, його планують оснастити навігаційною супутниковою системою, яка
щомиті зможе визначити місцезнаходження вагона з точністю до 1 метра.
Словом, враховано все. Навіть молотки у проходах між вагонами та купе для розбиття вікон у
випадку аварії та пристосування для батьків, які подорожують з немовлятами: спеціальні
рельєфні полички у туалетах, на яких можна перепеленати чи купати дитину.
А для підприємців-трудоголіків передбачено найвищий сервіс. Наприклад, залізничники
нахваляються влаштувати тут комп'ютерну бортову систему на основі супутникової антени, аби
"ділові" пасажири мали можливість постійного виходу в Інтернет. При потребі бортову ЕОМ
вагона можна буде пристосувати для забезпечення мобільного зв'язку через космічний супутник.
Відтак, запевняють транспортники, бізнесмени зможуть спілкуватися у поїзді з діловими
партнерами із будь-яких реґіонів світу. Навіть влаштувати у транзитному "приміщенні"
конференцію. Для цього деякі сусідні купе мають між собою розсувну стінку.
Загалом, у кожному вагоні цього потяга передбачено сервіс різного класу. Тут скомпоновані
купе підвищеного комфорту: бізнес-класу, двомісні купе типу СВ та чотиримісні.
Зі Львова до Кракова новим потягом тепер можна буде добратися на годину швидше, ніж авто,
запевняють залізничники. Взагалі, поїзд "Київ-Краків" №35/36 рухатиметься зі швидкістю 57,2
км за годину (стоянки потяга на станціях становлять 11,8% від загального часу поїздки).
Отож, до Кракова поїзд прибуватиме на 5 годин швидше.
Та найбільше досягнення залізничників — винайдення нового способу перетину поїздом
державного кордону, який дозволяє проходити кордон практично без зупинки. Ця давня проблема
мучила не тільки українських транспортників. Через те, що в Польщі та Україні різна ширина
колій, поїзди простоювали на кордоні деколи по 4 години, чекаючи поки замінять колісні пари
вагонів. Але в 2003 році польський інженер Рішард Сувальський сконструював спеціальний
пристрій SUW-2000, завдяки якому ширина колій змінюється автоматично. Завдяки цьому поїзд
перетинає кордон приблизно за 30 хвилин, тому до пункту призначення прибуває на кілька годин
раніше. Наразі такий пристрій установлено лише на станції Мостиська-2 (за деякими даними,
коштує він близько 100 євро). Але, переконані залізничники, ним потрібно обладнати усі
станції.
Зі Львова "Київ-Краків" №35/36 відправляється щосереди, п'ятниці та неділі о 8.58 ранку (з
Києва, відповідно, напередодні увечері о 22.10). А до Кракова прибуває о 13.54. Маршрут
пролягатиме через польські міста: Краків, Тарнов, Дембіца, Ряшів та Пшемишль та українські:
Львів, Тернопіль, Хмельницький, Жмеринка, Вінниця, Козятин та Київ.
Ціна квитків на новий поїзд "Київ-Краків" становитиме залежно від класу (ціна квитків
прив'язана до євро, отож вона може коливатися залежно від зміни валютного курсу).
Розклад руху
№поїзду Станцiя Прибуття Вiдправлення
35 Київ-Пас. — 22.41
35 Козятин-Пас. 0.48 0.50
35 Вінниця 1.41 1.46
35 Хмельницький 3.45 3.55
35 Тернопіль-Пас. 5.45 5.50
35 Золочів 6.49 6.51
35 Львів 8.10 8.35
35 Мостиська-ІІ 9.58 10.28
35 Пшемисль 10.08 10.38
35 Жешов 11.46 11.47
35 Дебіца 12.20 12.22
35 Тарнов 12.47 12.49
35 Краків-Головний 13.50 —
©Використані матеріали:
Стаття: Катерина ЗЕЛЬМАН
Розклад: сайт Укрзалізниці http://uz.gov.ua/
Фото: aka ivdenis